zondag 1 mei 2011

Dag 1
1 mei
81 km totaal: 81 km
Schriek - Geraardsbergen
Camping: De Gavers
Vanmorgen zijn we uitgewuifd door een twintigtal mensen bij ons thuis om 9h30. Bij één iemand vloeide er zelfs een traantje. Onder luid applaus zijn we dan vertrokken samen met Dirk, mijn plaatsvervandend tandemmaatje. Na een paar km nam ook hij afscheid en toen was het aan ons.

De Sint Rombouts kathedraal in Mechelen

In Mechelen zouden we onze tweede stempel halen in de kathedraal(de eerste was van onze eigen parochie), maar er was een misviering bezig. Verder dus!
Reeds op 35 km kwamen we de eerste collega-pellegrims tegen. Later op de camping bleek dat het om Joop en Wim ging. Zij waren aan hun derde dag bezig. Ja, ik weet het, met zo'n namen moesten het natuurlijk Nederlanders zijn. Toeval of niet, het bleken ook nog broers te zijn zoals ook wij broer en zus zijn. S'avonds hebben we nog gezellig zitten keuvelen met hen en hebben we van hen ook nog kampeerkookles gehad.

Eerste dag samen op de camping met Joop & Wim

Na 40 km kwam dan de grote verrassing. Jean en Jetje, en Ortaire en Georgette stonden ons op te wachten ergens op het Leireken. Voor zover dat bij nog nodig zou zijn, gaf dat toch nog net iets meer moed. Bedankt alle 4!!

Verrast door onze tandemvrienden onderweg

Ze hebben ons begeleid tot aan de camping. De tentenweide op deze camping kenden we nog van 2 jaar geleden, toen hebben we hier ook een nachtje gestaan.
De eerste dag was redelijk simpel. 81 km in de zon en met overwegend wind in de rug. Als dat zou kunnen blijven duren.
Nu nog wasje, plasje en iets te eten zoeken en daarna de rit van morgen eens bekijken.
Groetjes aan iedereen en zeker aan de mensen die ons vanmorgen uitgewuifd hebben.

Hasta luego!!
Paul & Liliane

Dag 2
2 mei
102 km totaal: 183 km
Geraardsbergen - Marchiennes
Camping "De Gavers" is niet echt fietsvriendelijk en voor een tandem was het bijna niet te doen. Gisteren hebben we tot 2 maal toe alles moeten van de fiets halen, dan samen met een andere fietser onze tandem over de bareel gezet, alles terug aan en achter de fiets om een paar honderd meters verder nog eens bijna hetzelfde te doen. Deze morgen zijn we dus langs de baan rondgereden.

Onze eerste wegwijzer naar ons einddoel net na Lessines

In Doornik hebben we twee kerken bezocht, de kathedraal en die van St Jacques. Niemand om een stempel te geven en dus zijn we maar vlakbij bij de toeristische dienst een stempel gaan halen.

Doornik

Zelfportret

Voorlaatste grensovergang in Rumegies

Net voor Doornik waren we Joop en Wim gepasseerd. Toen wij een eindje na Doornik zaten te picnicken... Jawel hoor, daar waren ze weer. Tien km verder was het omgekeerd en toen we iets terugreden omdat de eerste camping niet voldeed kwamen we ze natuurlijk nogmaals tegen. Nu staan we weer samen op de camping.

Die keepers van tegenwoordig, geen respect meer!

Het zou een item voor een gokje kunnen zijn: hoe dikwijls zullen we Joop en Wim nog tegenkomen? Op de camping was geen winkeltje en het restaurantje er vlak naast was maandag gesloten. Dus werden het boterhammen met soep en eentje met kaas en als dessert een tas zelfgemaakte koffie. Het leven van een pelgrim kan simpel zijn.
Hasta luego!!
Paul & Liliane

1. Zo de eerste dag is geslaagd, denk maar"goed begonnen is half gewonnen"
    Doe zo verder.

Wij steunen jullie in gedachten,
    Daniel & Francine

2. Geraardsbergen met één e.