donderdag 26 mei 2011

Dag 26 26 mei
80,8 km totaal: 22150
Sarria - Arzua
Elke morgen maken we een schatting van waar we gaan terechtkomen. We voegen er echter onmiddelijk aan toe dat we in de namiddag wel zullen zien. Vanaf Melide was goed voor vandaag. Bij mij liep het echter voor geen meter deze voormiddag. Het hoogteprofiel leek op een St Jozef zaag(een jefzaag voor de niet ingewijden) en daar kon St Jacob niks aan veranderen. Hij had wel voor een minder warme dag gezorgd. Op de middag was het nog maar 13 graden. Dus geen gebruikelijke strip-tease vandaag maar zelfs softshell weer aan in de afdalingen.


Portomarin

Na de middag en na de ondertussen gebruikelijke bocadillo met koffie kwam ik er stilaan door. Toch begon mijn hoofd ook stilaan aan huis te denken. Ik wou mijn vrouw en dochters wel eens knuffelen. De hondjes Quincy en Corsa natuurlijk ook en de schoonzoons moeten ook niet wanhopen. Het werk mis ik nog zo niet. Raar toch, niet?


Overdosis schelpjes: trop is te veel!

We zijn dus nu in Arzua geland en hebben ons een prive albergue gezocht met internet. De municipal van gisteren beviel ons iets minder. Allebei lagen we boven in een dubbelbed en toen onze onderburen in bed kropen werden we allebei bijna zeeziek. Nu dus iets meer luxe voor de voorlaatste dag graag.


Albergue in Arzua

Voor morgen resten er ons nog een 50 tal km tot voor de kathedraal in Santiago. Ik blijf toch met een dubbel gevoel zitten. Spijt dat deze fantastische trip gedaan zal zijn en tegelijkertijd blij mijn geliefden terug te zien. Ook niet vergeten dat ik mijn zus nog moet afleveren mij mijn schoonbroer. Zij is ook content dat het er bijna op zit.
Voor morgen moet ik iets anders verzinnen, maar vandaag sluit ik voor de laatste maal af met:
Junto podemos! Paul en Liliane

Geen opmerkingen:

Een reactie posten