woensdag 18 mei 2011

Dag 18 18 mei
73,5 km totaal: 1572,5 km
Obanos - Logrono
Albergue: puerta del Revellin
De pelgrimsmenu van gisteren heeft ons gesmaakt. Ons internationaal gezelschap aan tafel was het erover eens. Bovendien kostte het maar 10 euro per persoon. Deze morgen moesten we om 8 uur buiten zijn. Voor mij is dat geen probleem, maar mijn zus is zo geen ochtend mens. Het begint ondertussen vervelend te worden maar het weer blijft schitterend.

Los Arcos: waar Belgen thuis zijn!


Na 40 km kwamen we in Los Arcos, waar de Belgen permanentie houden. Van 15 tot einde mei zijn dat Johan en Paula.

Johan & Paula


Even met hen gebabbeld en ook een mooie stempel gekregen. We moeten er vanaf nu aan denken om geen tampon meer te vragen maar " un sello". Bijna vergeten. Even voordien waren we even omgereden om aan het klooster van Irache wijn te gaan drinken. Iedereen weet dat wij dat geen van beiden lusten, maar voor de foto moest het.


Dit is gaan grap, wij hebben echt wijn geproeft!


De rest wou ik weggieten maar omdar er ondertussen verschillende mensen achter ons stonden durfde ik niet. Ik heb echt alles uitgedronken en dat was het moeilijkste wat ik tot nu toe op deze camino gedaan heb. Dat wil dus ook zeggen dat we eigenlijk nog geen grote problemen gehad hebben. Zadelpijn blijft het grootste voor mij. De streek is ook heel mooi om te doorkruisen en als je genoeg eten en vooral drinken bij hebt is dat geen probleem. Is dat niet zo dan heb je daar veel minder interesse voor. Was Frankrijk vooral een HOHA land (Heuvel Op Heuvel Af), dan is Spanje meer een BOBA (Berg Op Berg Af). Daarom zijn we van plan om de kilometers per dag te beperken tot ongeveer 70. Trouwens, anders zijn we te vlug in Compostela.
Voor de Rode Kruis- medewerkers kan ik melden dat ik tot nu toe al 2 interventies heb gedaan. De eerste was een hond(echt waar) die een wonde had in de hals en de tweede was een mede- pelgrim die een splinter onder de nagel had. Ik heb hem een naald bezorgd en de uitleg, de rest moest hij zelf doen.
Aan Jean van de tandemclub kan ik melden dat het busje om honden af te schrikken werkt. Bedankt!
Eindelijk nog eens een plaats met gratis Wifi, zodat ik zelf iets kan doorsturen. De rest van de dag, na het fietsen bedoel ik, wordt stilaan routine: douchen, kleren wassen en ophangen en daarna eten zoeken. Dat laaste is voor mij redelijk belangrijk zoals de meesten wel zullen weten.
Tot slot nog de groetjes aan Tomas Sanchez en aan allen die ons volgen. Ook vraag ik mij af hoe het met Joost(en niet Joop zoals ik verkeerdelijk dacht) en Wim is. Van hieruit aan hen de groeten.
Hasta luego!
Paul en Liliane

Geen opmerkingen:

Een reactie posten