zondag 22 mei 2011

Zaterdag 21 mei 2011

zaterdag 21 mei 2011 (mieke)

dag 21
95,2km
totaal:1820,2 km
Burgos - Carrion de los Condes. De mooiste en makkelijkste rit tot nu toe. Oorspronkelijk gingen we tot Fromista rijden maar het ging zo goed dat we er nog 20 km bij hebben gedaan.


Later toegevoegd

Dag 21
21 mei
95,2 km totaal: 1820,2 km
Burgos – Carrión de los Condes
Albergue: Espiritu Sancti

De vorige nacht was het feest in Burgos. Tot na 5 h hoorden we “Hopa!! Hopa!!” door de ramen van de albergue. In het begin van de avond was er ook nog een fanfare bij. Mij leek het alsof ze niet allemaal dezelfde partituur speelden maar plezier hadden ze des te meer. Het is echter hun stad en wij zijn de gasten hier.
Vroeg wakker en weinig geslapen, wat zou dat geven vandaag? Wel, we moeten dat meer doen. Het was de mooiste en makkelijkste rit tot nu toe.

Striptease onderweg


Vertrokken in de mist bij 12 graden en tegen de middag, na onze gebruikelijke striptease, haalden we 25 graden en reden in korte mouwen over golvend terrein.

Castrojeriz

De afdaling naar Castrojeriz was natuurlijk het makkelijkste. Maar daarna kwamen er kilometers lange rechte golvende wegen. Op de middag stopten we boven op een heuveltje. Voor en achter ons zag je enkel een rechte weg zover je kon zien en er was geen huis te bespeuren. Na de lunch, waarbij ik nota bene m'n eigen zus verwonde met m'n Opinel, hebben we nog 10 min in de schaduw gelegen, een mini siësta zeg maar. En toen waren we weer weg; de horizon tegemoet.

Toen ik deze foto nam, wist ik dat het iets speciaals was voor ons. Hij geeft zeer goed weer wat onze camino voor ons betekent heeft.
1 Overwegend zonnig weer.
2 Het gevoel van eindeloze wegen.
3 Overal pijlen en schelpen waar je niet naast kan kijken.
4 Ons stalen ros dat ons nooit in de steek heeft gelaten.
5 Mijn zus die, echt waar, rechts in de bosjes zit en die bosjes waren dus ook zeer belangrijk.


Om 2 h bereikten we Frómista, ons vooropgesteld einddoel. We keken mekaar aan, overlegden even en hebben er nog 20 km bijgedaan tot in Carrión de los Condes. Zalig gewoon! De eerste albergue die we tegenkwamen was volzet. Dus op naar de volgende en nu zitten we bij de nonnekes. Het inschrijven van onze namen is toch altijd weer moeilijk voor de Spanjaarden. Bovendien heeft het Vlaams Genootschap het ongewild nog moeilijker gemaakt voor hen door vóór onze namen “de heer” en “Mevrouw” te zetten in onze stempelboekjes. Daardoor noemde mijn zus vandaag Mevrouw Heremans en ik was Heremans de Pul. Inderdaad, zonder a in m'n voornaam. Ik had in mijn beste Spaans uitgelegd dat “heer” “señor” was, maar van dat lidwoord had ik niets gezegd. Waarom die “a” uit mijn voornaam gevallen was, daar had ik het raden naar. Misschien moeten we in het vervolg zelf onze namen maar invullen.
Een internetverbinding hebben de nonnekes alleen met Hierboven denk ik, dus zal het vandaag weer een SMS-je worden. Het kan niet alle dagen kermis zijn.

¡Hasta luego!
Paul & Liliane

Geen opmerkingen:

Een reactie posten